Profesorii, îndemnați să-și facă PFA-uri pentru a medita. Cîmpeanu: „Este o modalitate transparentă de a plăti impozit aferent” / Legat de resursele financiare ale părinților: „Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate”

Opt profesori universitari, inclusiv fostul ministru al Educației Valentin Popa, numiți într-un grup de experți care va elabora anual un metaranking al universităților - ordin de ministru


Profesorii ar putea să-și facă PFA-uri ca să plătească impozit pe meditații, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Întrebat la Euronews România dacă ar fi o idee bună să-și facă PFA-uri odată ce meditațiile vor fiscalizate, Cîmpeanu a răspuns „fără să-mi depășesc limitele de competență ca ministru al Educației, da, cred că este o soluție de bun simț. Dacă ai dorința și energia necesară prestării acestor activități, este o modalitate transparentă de a face PFA și de a plăti impozit aferent”.

Din punctul de vedere al Ministerului Educației, meditațiile realizate într-un cadru legal ar putea ajuta la perfecționarea educației copiilor și sunt binevenite.

„Fiscalizarea poate fi oportună, mai ales că serviciile educaționale sunt scutite de plata TVA-ului, deci am înțeles că ar fi un impozit rezonabil pentru aceste activități, pentru cei care își declară această activitate”, a explicat ministrul Educației.

Ministrul a mai spus că un sistem de educație fără meditații nu poate exista. „Am putea vreodată să ajungem acolo? Nu, pentru că meditațiile sunt un lucru curent în orice sistem de educație, chiar și în cele mai bune sisteme de educație. Știu exemple concrete. Problema noastră este să nu încalce etica, să nu intri într-un conflict de interese, să faci meditații acasă și în același timp să notezi, la clasă, copiii”, a spus Cîmpeanu.

Problema este că nu toate familiile își permit meditații și asta produce inechități pentru copii. „Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate. Ele sunt un lucru pe care nu poți să-l împiedici. Nu poți să împiedici un părinte să investească în educația propriului copil. Nu sunt genul de activități care să rezolve problemele de acces echitabil la educație (…) Subiectul meditații nu susține echitatea, pentru că la meditații vor avea acces acei copii ai căror părinți au posibilitatea și dorința să meargă. Noi trebuie să-i sprijinim pe ceilalți, care n-au această posibilitate, pentru a permite accesul egal la educație”, a spus Cîmpeanu.

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.





Sursa articol