Un SUV fără șofer a reușit să navigheze cu succes prin traficul aglomerat

Un SUV fără șofer a reușit să navigheze cu succes prin traficul aglomerat



Există în online o mulțime de clipuri video care prezintă mașini cu tehnologie autonomă testate pe drumurile publice.

Cu toate acestea, cel mai recent video realizat de DeepRoute.ai este destul de impresionant, subliniind natura sofisticată a sistemului Driver 2.0. Acesta este capabil să atingă Nivelul 4 și este, de asemenea, pregătit pentru producție, informează Carscoops.com.

Mașinile ajunse la Nivelul 4 pot accelera și frâna singure. Ele monitorizează condițiile de drum și pot vira și schimba singure banda de circulație.

Prototipul fără șofer din imagini a fost testat în orașul Shenzhen din China în condiții de trafic intens, arătând cât de bine reacționează la scenarii dificile din viața reală.

Mașina a fost testată în orașul chinezesc Shenzhen

Videoclipul prezintă un traseu de peste 20 de kilometri pe străzile din Shenzhen. Acesta a fost primul test legal, pentru o mașină fără șofer, din China, în urma noului regulament privind vehiculele inteligente conectate aplicat în Shenzhen la 6 iulie. Este al patrulea oraș ca mărime din China, cu o populație de 17,5 milioane de locuitori și drumuri aglomerate.

Este foarte interesant să vezi cum tehnica autonomă se descurcă în situații dificile. Mașini care schimbă benzile, pietoni indisciplinați, biciclete care merg pe contrasens și vehicule care trec pe roșu.

Mașinile care se conduc singure fac față traficului real

Experiența generală ar trebui să fie destul de frustrantă pentru un șofer obișnuit, dar sistemul autonom are destulă răbdarea cu celorlalți participanți la trafic.

Cu toate acestea, să fii pasager în această mașină fără șofer va fi cu siguranță o provocare, cel puțin până când vom avea mai multă încredere în computere.

Spre deosebire de alte sisteme, hardware-ul și software-ul par să lucreze împreună încetinind la timp pentru a evita coliziunile. Astfel, tehnica autonomă nu reacționează doar la semafoare, semne de circulație și la traficul pe o singură bandă, ci este capabilă să schimbe benzile și să interacționeze cu mediul înconjurător într-un mod dinamic, chiar și atunci când vehiculele/pietonii vin din afara câmpului vizual.

Hardware-ul din vehiculul prototip include cinci senzori de tip ”solid state LiDAR”, opt camere și alți senzori, precum și o platformă de calcul.

DeepRoute.ai va oferi sistemul Driver 2.0 la prețul de 3.000 de dolari (aproximativ 2.950 de euro) pentru producătorii de automobile care intenționează să îl folosească pe vehiculele de serie.

Compania îl descrie ca fiind o soluție pregătită pentru producție și se așteaptă ca primele modele cu acest sistem să fie oferite începând cu anul 2025.

VIDEO





Sursa articol